Bordtennis
Dagens program
Var lavet ud fra læringsmålene for dagen
Læringsmål
Teknisk:
- at kende til det lave benarbejde
- at holde korrekt på battet
- at kunne slå grundslag (fh/bh kontra)
- at stifte bekendtskab med forhåndsloop
at kunne doubleregler
Didaktisk
- at kunne feede og organisere
Indhold i timen
Opvarmning af det lave benarbejde
2 rundkredse nogle er ude og nogle er inde. Man vælger en tilfældig medspiller og øver forskellige slag. (studs, forhånd, kontrol slag, baghånd)
Hulahopring 3 og 3, hvor at man skulle kontrollere bolden inden for ringen med et studs i gulvet. (dette øvede det lave benarbejde)
Kinetsisk træning med 5 og 5 organiseres. 1 feeder, 3 øver slag og 1 bold opsamler. Der øves forhånd kontra, baghåndskontra og til sidst forhåndsloop.
Video af kinesisk træning
Didaktisk refleksion
indholdet med baggrund hillerød modellen.
Opvarmningen var lukket/lukket form, da kasper fortalte hvordan man udfører det lave benarbejde, samt stod for at dirigere os rundt i hallen.
Med hensyn til de 2 rundkredse, var den allerførste øvelse et valgfrit slag tilbage til medlemmer så her er indholdet åben og formen lukket. De resterende øvelser blev instrueret fra kasper som gav en lukket indhold og lukket form.
Med hulahopringen arbejdede vi igen med lukket form og åben indhold. Vi ændrede det selv til et åbent indhold og åben form, ved at hente endnu en ring.
Med 5 og 5 organiseringen arbejdede vi lukket indhold, da vi fik specifikke øvelser af vide feks. forhåndskontra/baghåndskontra. og formen var ligeledes lukket, da vi blev organiseret ved at alle havde en rolle som ikke kunne afviges.
Mulighederne for mig som lærer med brug af denne model er at ændre på formen og indholdet. Kan man som lærer se at nogle ting ikke fungere og indholdet er for åbent, må man justere og holde det lukket. Ligeledes formen kan blive for åben/ lukket og derved kan der justeres.