Legeaktivitet
Dagens program var gennemgang af de basale ting ved leg og derefter praksis hvor der blev leget nogle lege.
Første del:
Vi blev inddelt i tre hold som bestod af to studiegrupper i hver. Vi skulle lege/spille gris med traditionelle regler. Herefter skulle vi lave ændringer/tilføjelser til legen, før vi spillede igen.
Anden del:
Holdene blev splittet så det kun var en enkel studiegruppe. Vi skulle i grupperne lave en 'dans' eller bevægelser til en remse, og fremvise den for de andre grupper.
Tredje del:
Det sidste vi skulle var at finde et 'rum' til en leg, som vi skulle have forberedt til næste gang. I vores studiegruppe fandt vi hurtigt på en leg, som vi var enige om, hvordan den skulle foregå.
Refleksion
Første del:
En god start med en leg vi kendte og derefter skulle lave ændringer/tilføjelser. Det gav et godt udgangspunkt for dagen og kom hurtigt ind i ¨lege stemningen¨. Dette ville også være noget man kunne bruge ude i folkeskolen, så eleverne har medbestemmelse på undervisningen, når der skal laves ændringer/tilføjelser til legen. Det kan medføre, at der skabes en motivation hos eleverne for emnet.
Anden del:
Dette ville være en god måde at evaluere eleverne ude i praksis. Det er en form for lege, som de skal præsentere for hinanden, det er sjovt og samtidige ikke så ¨farligt. Eleverne får igen medbestemmelse på undervisning og kan skabe en motivation hos eleverne for emnet.
Tredje del:
Det samme, som de to andre. Godt til brug i praksis. Eleverne får medbestemmelse på undervisning og kan give dem en motivation inden for emnet.